Sukker-rehab, afsnit 1

Har i kampen mod de mange amme-kg indledt en sukker-rehab, hvor alt sukker og stivelse er forbudt de næste 3 uger. Den der med at man spiser for 2 i graviditeten og taber sig af at amme – YEAH, RIGHT! I mit tilfælde har det været nærmest omvendt: Jeg har spist moderat i graviditeten, kun taget 11 kg på, og de forsvandt igen lynhurtigt efter fødslen.

MEN…….

Hvad ingen havde advaret mig om var, at man bliver S U L T E N af at amme. Rå-sulten. Meget. RIGTIG meget. Så jeg åd og åd – mest hurtige kulhydrater, for det var det, min krop skreg på. Og jeg blev decideret arrig og morderisk, hvis jeg ikke fik noget mad. NU.

Det har ført til en meget usund sukkerafhængighed, hvor jeg nu i over et år har ÆDT sukker og stivelse, så jeg igen er på højde med min før-fødselsvægt 🙁 (det har så heller ikke hjulpet at jeg har haft bækkenløsningen fra helvede + inkontinens, der ligesom har afholdt mig fra al form for træning og bevægelse).

Så nu er jeg gået i rehab. 3 uger uden sukker og stivelse, og så en langsom genintroduktion af de grove kulhydrater til kosten. Det skulle efter sigende være nok til at bryde sukkerafhængigheden, og skabe sig nye og fornuftige vaner (jeg vil jo påstå at det for mig er at genfinde mine tidligere gode vaner *indsæt glorie* ).

Ønsk mig held og lykke – og kom gerne med hep og tilråb, jeg får brug for opbakning 😀

5 tanker om "Sukker-rehab, afsnit 1"

  1. Mmmm, æggemad med rejer og mayo 🙂 Jeg er såmænd ikke så fedtforskrækket, da jeg mener at sukker og stivelse er langt større skurke end fedt. Og selv om knækbrød er bandlyst de næste 3 uger, så lyder det som en god og lækker løsning.

    Må straks finde nævnte kogebog!

    Og tak 😀

  2. Protein! Masser af protein. Det er det, der mætter i lang tid. Haps et knækbrød og skovl så mange skiver pålæg på som muligt. Put gerne mayo på (ikke light), selvom det lyder crazy, men der er masser rapsolie i = sunde fedtstoffer, og det er med til at bekæmpe mavefedtet. Jeg kan anbefale “graviditets-kogebogen”. Der er nogle gode tips og mange opskrifter, også selvom man ikke er gravid.

    Hep, hep herfra!

  3. Puha, jeg aner heller ikke om jeg har viljen eller overskuddet – jeg føler ikke jeg har overskud!

    Men her efter 2 dage kan jeg sige at det er noget nemmere end jeg troede. Altså, selv om der er kage til kaffen på kontoret, så har jeg valgt det fra på forhånd, så jeg behøver ikke kæmpe med mig selv om hvor mange små stykker, jeg liiiiige kan tåle…

    Udfordringen er aftensmad, der både kan passe til mig og Chokofanten. Han er top-kræsen, og jeg er nødt til at have noget, som kan holde mig rimelig mæt indtil morgenmaden. Og de der 15 mandler, man anbefaler som mellemmåltid, det bliver man jo ikke mæt af…!

  4. Du er sej! Jeg er også på min lige-før-Lulle-kom-ud-vægt.. igen.. SUK.. Og jeg var endda for tyk inden graviditeten.

    Jeg aner ikke hvordan jeg skal finde viljestyrken og overskudet til både at VILLE og GØRE det her med at tabe sig.

    Jeg hepper på dig!! Go Go Go

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *